+36 70 652 0800 info@szentvincentrehab.hu
A gyermek fejlődése során, óvodába, iskolába kerülésekor a szülő leginkább azokról a tényezőkről kap visszajelzést környezetéből, amit gyermeke nem tud.

Már korán azt hallja,

  • hogy miért nem szopik
  • hogy miért nem mászik
  • hogy miért nem ül még
  • hogy miért nem áll még
  • hogy még nem jár
  • hogy még nem beszél
  • hogy nem lehet érteni, amit mond
Amikor bekerül az óvodába, az iskolába, találkozik a
szülő azzal a visszajelzéssel, hogy gyermeke

  • nem tud viselkedni
  • nem tud egy helyben ülni
  • nem figyel a foglalkozásokon
  • nem figyel az órán
  • mindig szaladgál
  • nem tud beszélni
  • nem beszél tisztán
  • nem érti a feladatot
  • nem olvas szívesen
  • nem szeret írni
  • nem tud számolni
  • nem érti a szöveges feladatokat
  • nehezen tanulja meg az egyes tantárgyakat, sőt biztosan nem szereti
  • nem keresi a kapcsolatot társaival
  • mindig kiabál
  • biztosan nem foglalkoznak otthon vele
  • nem, vagy alig eszik, válogat
Központunk szakemberei - gyógypedagógus, logopédus, gyógytornász, mozgásfejlesztő terapeuta - többéves gyógypedagógiai fejlesztési tapasztalataik alapján úgy gondolják, hogy az olvasás – írás elsajátítása, a számolási készségek, képességek kialakítása, kialakulása sok esetben gondot okoz az iskolába kerülő gyermekeknek. Emiatt sokszor súlyos figyelemi és tanulási zavar alakul ki, illetve magatartási, viselkedési problémák jelentkeznek nemcsak az alsó tagozatban, hanem a felső tagozatban is.

A fent részletezett tünetek gyanújelei már korán fellelhetők a gyermekek fejlődése folyamán. Sokszor már az első intézménybe kerüléskor nyilvánvalóvá válnak az első, s legszembetűnőbb tipikus jelek.

Már ebben az életkorban érdemes szakemberhez fordulni. Egy részletes, irányított, szülővel folytatott beszélgetés, anamnézis felvétele elindítója lehet a gyermek fejlettségi szintjéhez igazodó terápiának. Ezt követi a gyermek megfigyelése spontán, majd vizsgálati helyzetben, s a vele folytatott beszélgetés során.

Szakembereink a gyermek állapotfelmérését követően meghatározzák a fejleszteni kívánt területeket, annak sorrendiségét, s ütemezését. Ez az egyéni fejlesztési terv mindenképpen a gyermek meglévő, jól funkcionáló képességeire épül bármely életkorban.

A fejlesztés a szülővel történő részletes megbeszélés, egyeztetés után kezdődik el.

Személyre szabott ajánlatot kérek